عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مشکلات در بخش انرژی به یک کلاف سردرگم تبدیل شده گفت: متاسفانه برای رفع این معضلات هیچ برنامه اثرگذاری وجود ندارد. لازم است برای زیرساخت های تولید و توزیع انرژی صنایع دست به اقدامات ویژه ای بزنیم و ذخیره سازی گازی از جمله اقدامات راهبردی در این بخش است.

برای رفع معضلات بخش انرژی برنامه اثرگذاری و راهبردی جز ذخیره سازی گاز وجود ندارد

احمد مرادی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به مبحث «تمرکز بر ذخیره سازی انرژی گاز  با ایجاد مخازن، جهت جلوگیری از مشکلات صنایع در فصول سرد سال و اعطای مشوق لازم از سوی دولت» گفت: بحث ناترازی گاز به یک موضوع مهم و جدی در کشور تبدیل شده و باید راهکارهایی برای رفع این معضل پیش بینی شود.

وی تصریح کرد: هر ساله ما در فصول سرد سال شاهد مشکلاتی در زمینه خاموشی صنایع در پی کمبود گاز در کشور هستیم که نگرانی های را در پی داشته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع زمینه ساز تولید و اشتغال در کشور هستند، بیان کرد: نباید کمبود گاز باعث مشکلات در تولید و اشتغال شده و باید با راهکارهایی این مسئله را جبران کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ذخیره سازی گازی می تواند به ناترازی گاز کمک کند، تاکید کرد: متاسفانه در بخش هایی نظیر تامین و تکمیل زیر ساخت ها و بهینه سازی مصرف انرژی مشکلاتی داریم که این مسائل نگرانی های زیادی را در کشور ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مشکلات در بخش انرژی به یک کلاف سردرگم تبدیل شده است، گفت: متاسفانه برای رفع این معضلات هیچ برنامه اثرگذار و راهبردی وجود ندارد و باید به سمت اقدامات کوتاه مدت حرکت کنیم .

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود همه مشکلات باید به سمت برخی اقدامات و رفع برخی از نقص های ایجاد شده برویم، اظهار کرد: باید برای زیر ساخت های تولید و توزیع انرژی صنایع دست به اقدامات ویژه ای بزنیم و ذخیره سازی گازی از جمله اقدامات راهبردی در این بخش است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ذخیره سازی گازی به درستی می تواند مشکلات صنایع در فصول سرد سال را برطرف کرده و برای صنایع سود آور باشد البته این موضوع در کشورهای پیشرفته هم صورت گرفته و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم. باید صنایع در یک سال اخیر به این سمت حرکت می‌کردند و در صورت عدم حرکت به این سمت، مقصر خواهند بود و عدم ذخیره سازی مناسب گاز به ضرر صنایع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.